فيرير سيلعب في أوكلاند

كان قراراً في اللحظة الأخيرة لدافيد فيرير للسفر على طول الطريق إلى أوكلاند ونيوزيلندا واللعب في ASB Classic. قد يكون هذا تذكرة ذهبية له في بطولة استراليا المفتوحة.

كان وداع فيرير لمؤسسات غراند سلام في أغسطس الماضي عندما خسر في الجولة الأولى من مباراته في بطولة الولايات المتحدة المفتوحة ضد رافائيل نادال. قرر فيرير (36 عاما) إنهاء مسيرته بعد البطولة في مدريد في أبريل 2019 ، دون أن يسافر إلى أستراليا.

لكن فيرير غير رأيه وقرر أن يجعله إلى نيوزيلندا ، من أجل إعطاء وداعًا مناسبًا لإحدى بطولاته المفضلة ، ASB Classic في أوكلاند.

“ديفيد هو الشخص اللامع واللاعب العظيم. لقد ساعدنا في تحمل العبء من أجل جعل ASB Classic واحدة من أكثر البطولات احترامًا والحصول على أفضل اللاعبين القادمين. إن حقيقة أن ASB Classic هي من بين البطولات القليلة التي سيشارك فيها ديفيد في عام 2019 هي رائعة حقًا ”أعلن كارل بدج، مدير ASB Classic ، بطاقة ديفيد فيرير.

سيكون هذا هو “Ferru” للمرة الثالثة عشرة في أوكلاند ، حيث فاز باللقب في عام 2007 و 2011 و 2012 و 2013.

اللاعب الاسباني هو الآن رقم 126 من التصنيف العالمي ، ولأنه سيلعب في الأسبوع الثاني من ASB Classic ، لن يتمكن من المشاركة في التصفيات المؤهلة لبطولة أستراليا المفتوحة. إن حقيقة أنه سيكون في أوكلاند ، هي تذكرة مفتوحة لبطولة غراند سلام في ملبورن. سيكون من الصعب على أستراليا للتنس رفض بطاقة إذا طلبها.

اللاعب الاسباني هو الآن رقم 126 من التصنيف العالمي ، ولأنه سيلعب في الأسبوع الثاني من ASB Classic ، لن يتمكن من المشاركة في التصفيات المؤهلة لبطولة أستراليا المفتوحة. إن حقيقة أنه سيكون في أوكلاند ، هي تذكرة مفتوحة لبطولة غراند سلام في ملبورن. سيكون من الصعب على أستراليا للتنس رفض بطاقة إذا طلبها.

It was a last-minute decision for David Ferrer to travel all the way to Oakland, New Zealand and play in ASB Classic. This might be his gold ticket to Australian Open.

Ferrer’s farewell to Grand Slam organizations was last August when he lost in the first round of his game in the US Open against Rafael Nadal. Ferrer, 36, decided to end his career after the tournament in Madrid in April 2019, without travelling to Australia.

But Ferrer changed his mind and decided to make it to New Zealand, in order to give a proper goodbye to one of his favorite tournaments, ASB Classic in Oakland.

“David is a brilliant person and a great player. He’s helped us loads in order to make ASB Classic one of the most respected tournaments and have the best players coming. The fact that ASB Classic is among the few tournaments that David will participate in 2019 is truly fantastic” Karl Budge, ASB Classic’s Director announced David Ferrer’s wild card.

This will be “Ferru’s” 13th time in Oakland, where he has won the title in 2007, 2011, 2012 and 2013.

The Spanish player is now No. 126 of the world ranking and since he’ll play in the second week of ASB Classic, he won’t be able to participate in the qualifiers for the Australian Open. The fact that he’ll be in Oakland, is an open ticket for his Melbourne’s Grand Slam. It would be difficult for Tennis Australia to turn down a wild card if he asks for one.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Trulli
Trulli